תהליך הפיתוח וההפעלה
כל הקורסים במסלולים השונים של המודל מפותחים בתהליך מובנה על פי השלבים האלה:
- פיתוח קורס גנרי על ידי מומחים לנושא הנלמד מהאקדמיה ומהמזכירות הפדגוגית, אגף א' לפיתוח פדגוגי.
- הפעלת קורס גנרי למפתחים דיסציפלינריים, לרוב מדריכים מומחים מתחומי הדעת העוברים תהליך מלא של למידה ויישום ביחידות המבוא והשלד של הקורס.
- פיתוח קורסים מותאמים לתחומי הדעת על בסיס הקורס הגנרי על ידי מפתחים דיסציפלינריים מומחי התחום (ממדריכי הפיקוח על תחום הדעת), בליווי ובתמיכה טכנו-פדגוגית בפלטפורמה המקוונת.
- הפעלת הקורסים למורים בתחומי הדעת על ידי המדריכים הדיסציפלינריים (בדרך כלל מפתחי הקורסים המותאמים).
- סיכום ותובנות – קבלת משובים מהמורים הלומדים וממנחי הקורסים, וחשיבה משותפת על טיוב הקורסים.
אירוע מסכם - בכינוס מקוון לכלל עובדי ההוראה, מוצגים ההשתלמויות במודל "איחוד מול ייחוד" שפעלו באותה השנה. הכינוס מאפשר למידת עמיתים של כל השותפים בהשתלמויות: מומחים, מפתחים ומשתלמים, יצירת חיבורים בין מסלולים ותחומי דעת, קידום שפה פדגוגית משותפת וחשיפת המודל לקהלים נוספים של מנהלים ומורים.
תוכניות הכנסים והקלטות של ההרצאות: כנס - מורים לומדים בעידן המהפכה הדיגיטלית תשע"ז; כנס בקיוון נכון תשע"ח
קריאה מורחבת על המודל: ביטאון מכון מופ"ת, עמ' 10