קורס למידה אימרסיבית בסביבת למידה וירטואלית
"התלמידים כיום הם לא האנשים שמערכת החינוך נבנתה כדי ללמד" (Prensky, 2001) הרבה אנשי חינוך מדברים על הצורך בשינוי. אנחנו מחפשים את האנשים שיעשו אותו!
כמו בחווית השיטוט במקומות כמו IKEA – נכנסים לעולם שהוא מוחשי אבל דמיוני, הכל בו אפשרי, הוא מעודד אותנו לחפש, לחקור ולגלות, לראות איך דבר אחד משתלב עם אחר ועם העולם שסובב אותו…
עכשיו, ניתן לייצר שיעור שיוצא מחוץ לכותלי הכיתה ונכנס עם התלמידים אל עולם התוכן שלהם, למקומות שבהם הלמידה סוחפת, מערבת את כל החושים וגורמת לשינוי בתהליך הלמידה. שיעור שבו המוטיבציה הפנימית ללמידה היא גבוהה ובו כל תלמיד יכול!
שיעור כזה הוא שיעור אימרסיבי, שיעור שבו התלמידים פעילים, מתכננים, חוקרים, בונים, לומדים ומלמדים.
הקורס נערך בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי במזכירות הפדגוגית וצוות הפיתוח המקצועי של מטח בהשתתפות מובילי פדגוגיה דיגיטלית במזכירות הפדגוגית.
פעילויות שונות שהתקיימו עד כה
פיתוח מקצועי של הסגל הפדגוגי:
מפמ"רים, אנשי תוכניות לימודים ואנשי חומרי לימוד בכל תחומי הדעת כמגבשי מדיניות תקשוב פדגוגית (החל מתשע"א).
השתלמויות למדריכים ולמורים:
- השתלמות של 60 שעות למובילי פדגוגיה דיגיטלית במזכירות הפדגוגית במסגרת הפיתוח המקצועי בשלוש השנים האחרונות.
- השתלמות גנרית למפתחי תוכן בתחומי הדעת השונים בנושא "פדגוגיה בעידן החדש"
- השתלמויות למורים בתחומי דעת שונים במודל "איחוד מול ייחוד" בנושא "פדגוגיה בעידן החדש" שבו שולבו כלים טכנולוגיים בהתאמה לתחום הדעת.
- הקמת צוות מוביל פדגוגיה דיגיטלית של 50 מדריכים מכל אגפי המזכירות הפדגוגית. אנשי הצוות מדריכים בבתי ספר מדגימים, משתלבים בהשתלמויות למדריכים ולמורים, בונים ומרחיבים קהילות מורים ברשתות חברתיות ומאתרים חומרי לימוד לפורטל התוכן
- הצוות המוביל משתלם בהשתלמות ייחודית בהיקף של 60 שעות.
- הקמת צוות מדריכי תקשוב ל - 36 תחומי הדעת שמפתחים ומנחים השתלמויות מקוונות למורים בתחומי הדעת תוך הקניית מיומנויות הפדגוגיה הדיגיטלית.
- הקמה והרחבה של קהילות לומדות ברשת - בסביבות עבודה שונות למורים מתחומי דעת שונים. עד כה הוקמו כ -30 קהילות ובהן כ-10,000 מורים.
- שיעורים סינכרוניים לתלמידים לעשרות אלפי תלמידים בתחומים שונים ובהקשרים שונים.
- הערכה מתוקשבת: בבחינות בגרות עתירות מדיה דיגיטלית- בנתיב העיוני: גיאוגרפיה, ביולוגיה, כימיה, פיסיקה. בנתיב הטכנולוגי: ביוטכנולוגיה ותקשורת. בחינות בגרות מתוקשבות לליקויי למידה: תנ"ך ואנגלית. בתהליך פיתוח בהיסטוריה .
העלאת חומרים לפורטל התוכן – על מנת ליצור מודלים מגוונים לדרכי שילוב הפדגוגיה הדיגיטלית בתחומי הדעת בהתאם לתכניות הלימודים. - איתור בתי ספר המדגימים מודלים שונים של פדגוגיה דיגיטלית.
- למידה בחירום (צו 8 חינוכי)- מערכת שעורים מקוונים במגוון תחומי דעת.
- שיתופי פעולה שונים עם חברות טכנולוגיות בתחום הפדגוגיה הדיגיטלית.
- מיזמים - "עולמון" - הפצת מידע לתלמידים ולמורים בתחום הדעת באמצעות רשתות חברתיות. "מבזקוני מורים" - מורים מוזמנים להעלות מידע וסוגיות בתחומי הדעת באמצעות רשת חברתית.