דבר המפקחת
עובדי הוראה יקרים,
איכות ההוראה עומדת בבסיסה של מערכת חינוך איכותית. ההוראה כפרופסיה דורשת התמקצעות מתמדת, מעמיקה ומתמשכת של מורים, החל משלב הכניסה להוראה, דרך מהלך ההכשרה וההתמחות ולאורך הנתיבה המקצועית. התמקצעות זו חשוב שתהא אפקטיבית ותוביל ללמידה משמעותית של תלמידים, להכנתם למיומנויות המאה ה-21 ולתוצאות שאותן מבקשת מערכת החינוך לקדם.
תהליכי הפיתוח המקצועי המונגשים לעובדי ההוראה במחוז חיפה מתבססים על עקרונות הלמידה הבאים:
- למידה התנסותית ופעילה הכוללת תהליכי הוראה – למידה מגוונים, למידת עמיתים, חקר הפרקטיקה ולמידה שיתופית ורפלקטיבית
- למידה מתמשכת הנותנות מענה לעובדי ההוראה בשלבי ההתפתחות השונים ובאופן ספיראלי ורוחבי.
- למידה בשדה הפעולה – בסביבת העבודה בה מתאפשרים קיום שותפויות והתאמה לתרבות הארגונית הבית ספרית
- הערכה משוב אפקטיבי של תהליכי הפיתוח המקצועי ברמת הפרט וברמת הכלל, על מנת לזהות חוזקות לצד אתגרים ולדייק אפקטיביות התהליך ויישומו בשדה ההוראה
- שימוש בפרקטיקות הוראה ולמידה חדשניות ומיומנויות המאה ה-21 בארבעה צירים מרכזיים: ציר הפדגוגיה, ציר החדשנות והטכנופדגוגיה, הציר הערכי וציר והמיומנויות החברתיות-רגשיות.
הטמעת פרקטיקות של קהילות למידה ועשייה בתהליכי הפיתוח המקצועי לקידומם המקצועי של מורים החולקים תחומי עניין משותפים בבית הספר ומחוצה לו.
חמשת מרכזי הפסג"ה במחוז אמונים על פיתוח ותכלול של תהליכי הפיתוח המקצועי בזירות הלמידה השונות. לצד פיתוח תהליכים בהלימה ליעדי המחוז ואתגריו, מושם דגש גם על בחירתו האישית של עובד ההוראה וצרכים וקדימויות בית ספריות.
אני מאחלת לכם כי בכל דרך בה תבחרו להתמקצע, תקנו דעת, תרחיבו ידע, תקדמו הוראה, למידה, עבודת צוות ואקלים חינוכי מיטבי.
"אַשְׁרֵי אָדָם מָצָא חָכְמָה וְאָדָם יָפִיק תְּבוּנָה." משלי ג' יג
שלכם זיוה רון