להלן סדר הפעולות בחירום לתלמידי המחוז:
סדר פעולות בעת ירי טילים – כשהתלמידים בכיתה:
שמיעת האזעקה במערכת הצפירה הארצית ו/או הכריזה הבית-ספרית ו/או מתן הנחייה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר להיכנס למרחב "הכי מוגן" תוך זמן ההתרעה העומד לרשותך באזור בו אתה נמצא על פי מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף ועל פי סדר העדיפות הבא: מקלט, מרחב מוגן תקני, חדר מדרגות, מסדרון פנימי, שכיבה בכיתה / חדר רחוק מהחלונות כשהידיים מגוננות על הראש.
- לאחר 10 דקות הכרזה במערכת הכריזה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר לשפר את המיקום למקלטים/למרחבים המוגנים.
- התארגנות ב- 2 טורים בצמוד לקיר פנימי כשהמורה בראש, בפתח הדלת עם יומן נוכחות.
- שיפור המיגון על פי סדר שנקבע מראש, ובציר שתוכנן ומסומן בתרשים.
- כניסה למקלט/מרחב מוגן, והתמקמות במקום שנקבע לכל כיתה.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים.
- דיווח להנהלת בית הספר.
- הפעלת צוותי החירום הבית-ספריים על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- הפעלת תוכנית "הפגה פדגוגית".
- חזרה לכיתה או יציאה הביתה על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים (לאחר החזרה לכיתה).
סדר פעולות בעת ירי טילים – כשהתלמידים בהפסקה מחוץ לכיתה:
שמיעת האזעקה במערכת הכריזה הארצית או הבית-ספרית ו/או מתן הנחייה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר להיכנס למרחב "הכי מוגן" תוך זמן ההתרעה העומד לרשותך באזור בו אתה נמצא על פי מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף, ועל פי סדר העדיפות הבא: מקלט, מרחב מוגן תקני, חדר מדרגות, מסדרון פנימי, שכיבה על הרצפה/הקרקע, ולגונן על הראש באמצעות הידיים.
- לאחר 10 דקות הכרזה במערכת הכריזה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר לשפר את המיקום למקלט / למרחב מוגן.
- כניסה של כל ילד באופן עצמאי למקלט/למרחב מוגן שיועד לכיתה שלו.
- חבירה של המורים לכיתות שלהם על פי השיבוץ של השעור שלפני היציאה להפסקה.
- התמקמות בתוך המקלט/מרחב מוגן במקום שיועד לכל כיתה.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים על ידי המורים.
- דיווח להנהלת בית הספר.
- הפעלת צוותי החירום הבית ספריים על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- הפעלת תוכנית "הפגה פדגוגית".
- חזרה לכיתה או יציאה הביתה בהתאם להנחיות הנהלת בית הספר.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים (לאחר החזרה לכיתה)
כללי התנהגות בעת התרחשות רעידת אדמה במוסדות החינוך:
אם אתם נמצאים בתוך המבנה/כיתה בעת רעידת אדמה, צאו בהליכה מהירה וזהירה דרך נתיב המילוט אל השטח הפתוח, והתרחקו מבניינים, קירות תומכים, עצים, כבלי חשמל וכל גורם מסוכן אחר.
מרחב מוגן - תלמידים השוהים בתוך מרחב מוגן תקני אשר נמצא עד קומה שנייה כולל יונחו לצאת החוצה בהליכה מהירה וזהירה דרך נתיב המילוט אל השטח הפתוח, ויתרחקו מבניינים, קירות תומכים, עצים, כבלי חשמל וכל גורם מסוכן אחר.
תלמידים השוהים במרחב מוגן תקני הנמצא בקומה שלישית ומעלה - ישארו בו עד לסיום הרעידה הראשונית ו/או על פי הנחיית הנהלת בית הספר - יציאה החוצה לשטח הפתוח."
נתיב מילוט - הינו ציר התנועה הבטוח, המהיר והבטיחותי ביותר מחדר הכיתה אל מחוץ למבנה המוסד - פרוזדור, מסדרון וחדר מדרגות.
15 שניות - הינו יעד מקסימאלי שיש לשאוף ולהגיע אליו ליציאת כל התלמידים מחדר הכיתה אל תחילת נתיב המילוט.
90 שניות - הינו יעד מקסימאלי שיש לשאוף להוצאת כל תלמידי המוסד אל מחוץ למבנה המוסד.
הוראות קב"ט בחירום:
סדר הפעולות בעת ירי טילים לתלמידי המחוז
כללי התנהגות בעת התרחשות רעידת אדמה במוסדות החינוך