המצגות הינן רב- גילאיות ויש לוודא שהמושגים אשר מוזכרים במצגות מתאימים לשכבת הגיל בה אתם מבצעים את הפעילות.
במידה ויש צורך ניתן לערוך ולשנות את הרמזים על פי שכבת הגיל הרלוונטית.
הפעילויות מזמנות עיסוק בנושא האומדן וחזרה על מושגים מתמטיים שונים.
הפעילות בנויה ממספר שלבים:
א. הקרנת השקף הראשון ובקשה מהתלמידים לאמוד את מספר הפריטים שיש בכלי.
ב. הקרנת הרמזים – הקפידו על כך שהתלמידים לא מתפרצים ו/או צועקים את התשובה שלהם. בקשו מכל זוג תלמידים להראות זה לזה את התשובה ולהתייעץ במידת הצורך. (ניתן לחלק לתלמידים פתקית ולבקש לרשום את התשובה על הפתקית, במידת הצורך לעדכן את התשובה על גבי הפתקית)
ג. לאחר שהרמז האחרון נחשף, יישארו 2-3 אפשרויות שיש לבחור מתוכן, כך ששוב יהיה צורך לבצע אומדן.
ד. חשיפת הפתרון.
ה. דיון קצר על המושגים המתמטיים ועל אופנים שונים לביצוע האומדן של כמות הפריטים שבשקף.
