ההערכה הינה חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה ונועדה לקדם אותו.
בכיתות ב'-ו' ההמלצה במחוז הינה לבחון פעמיים בשנה, בסוף דצמבר ובמהלך חודש מאי. מבחנים אלו הם מבחנים מסכמים בנושאים שמצופה מן התלמיד לדעת בנקודת הזמן הנתונה, בהתאם לנלמד בכיתה ובהלימה לתוכנית הלימודים. חשוב לציין כי בכיתות א' לא בוחנים, בהתאם להנחיות .
בנוסף, יעשה שימוש בחלופות בהערכה, לאורך תהליך הלמידה כולו. חלופות אלה כוללות: מטלות ביצוע, מיפוי מושגים, ראיונות עם תלמידים, הערכת עמיתים, מחברת הצלחות, בדיקת ספרים ומחברות. הבחירה בחלופות השונות והעיתוי לקיומן, יקבעו ע"י המורה.
יש לשים דגש על משוב מקדם למידה לתלמיד, המתייחס לדרך החשיבה של התלמיד ולאסטרטגיות בהן הוא נוקט. השיח המתמטי המתקיים באופן קבוע בכיתה מאפשר מתן משוב איכותי ההופך את הלמידה למשמעותית.
בקובץ זה תמצאו רעיונות למשחקים עם קבוצת תלמידים או עם תלמיד יחיד וכן דף תיעוד. המשחקים מבוססים על עולם התוכן אותו הכירו הילדים בגן. המשחקים מאפשרים זיהוי של האסטרטגיות בהן פועל התלמיד ומאפשרות במידה מסוימת לאפיין את רמת הידע והמיומנויות של תלמיד בנושאים שנלמדו לפי תוכנית הלימודים.
על המורה לצפות או להיות חלק מהשחקנים במשחק ולתעד את המתרחש.
המשחק והתצפית יהוו בסיס לתוכנית עבודה מותאמת אישית וקבוצתית.
ליד כל משחק מצוין כיצד כדאי לארגן את הלומדים. (איתי, לידי ובמרחב)