1. תיק רכז מתמטיקה

תיק רכז.ת מתמטיקה לשנת תשפ"ג
"לו היו לי 8 שעות לגדוע עץ, הייתי משקיע 6 מהן בהשחזת הגרזן"
אמירה נבונה זאת, המיוחסת לאברהם לינקולן, ממחישה את החשיבות הרבה הטמונה בהכנה מקדימה, ניצול יעיל של המקורות והמשאבים העומדים לרשותנו ובאימוץ כלי עבודה משדה הארגון והשיטות.
מקצוע המתמטיקה בבית הספר היסודי הוא אחד ממקצועות הליבה וכל תלמידי ישראל מחויבים ללמוד אותו לאורך כל שנות הלימודים.
הוראת המתמטיקה בחינוך היסודי מושתתת על למידה חווייתית, על עידוד סקרנות ועל גירוי למציאת עניין בתחום.
תוצאת הדברים היא שמשא כבד של אחריות מוטל על כתפי המורים למתמטיקה, ויתר שאת - על כתפי הרכזים שמובילים את הוראת המקצוע.
מאחר שזמן הוא המשאב היקר ביותר שיכול אדם לבזבז, ומעת שצריך כל אדם להסתייע בכלים בדוקים שיאפשרו לו לייעל ולשפר את עבודתו, שקדנו על הכנת תיק רכז, עבורכם. תיק זה מהווה הלכה למעשה את ארגז הכלים המגוון, הכולל לא מעט ממה שנדרש לכם כדי למלא אחר שליחותכם החשובה.
תכנית הלימודים במתמטיקה כוללת שלושה נושאים רחבים:
· מספרים ופעולות
· חקר נתונים
· גיאומטריה ומדידות.
תיק הרכז שלפניכם יהווה עבורכם כלי עבודה המושתת על סטנדרטים ומנגנונים אחידים. תיק רכז המתמטיקה יאפשר לעבוד בצורה אפקטיבית תוך שקיפות ואחריות ויסייע לקידום תהליכים פדגוגים.
תיק המקצוע ישמש אותך במהלך השנה בעבודה השוטפת כרכז מתמטיקה.
שקדנו על הכנת ׳תיק רכז׳ סדור ובנוי לתלפיות שתכליתו:
מתן כלים לניהול התחום בבית הספר בידי הרכז/ת.
הטמעת תרבות של עבודה על בסיס נתונים.
יצירת שפה משותפת של כל מובילי התחומים בבית הספר.
שימוש בכלים פדגוגיים משותפים לתחום הדעת, מתמטיקה.
תיק הרכז/ת ישקף גם פעולות ויוזמות המהוות תשתית להמשך העשייה בתחום, וכן ינחה את עבודת הרכזים, ישקף את עבודתם וישמש מנוף לקידום פעילויות בית הספר במתמטיקה.
2. מיפוי שנתי ותוכנית התערבות
המיפוי נועד לסייע למורי מתמטיקה לארגן את הנתונים הכיתתיים לאחר מבחן סטאטוס 3 פעמים בשנה, לקבל תמונת מצב עדכנית של הכיתה ובלבנות תכנית התערבות בהתאם. בנוסף, המיפוי מאפשר לבחון מצבי התקדמות/ נסיגה של תלמידים בזמן אמת על מנת לתת מענה ממוקד ומשמעותי לכל תלמיד.
3. אמצעי המחשה: