"המתמטיקה מגלה את סודותיה לאלה האוהבים אותה"- ארכימדס

בכיתה ישנם תלמידים מחוננים, מצטיינים, יצירתיים, סקרנים ובעלי מוטיבציה.
תלמידים בעלי כישרון מיוחד במתמטיקה מציבים בפנינו המורים אתגרים מיוחדים ואנו תדירות שואלים עצמנו כיצד ניתן לתת להם מענה מיטבי?
● כיצד מתמודדים עם תלמידים אשר מסיימים את המשימות במהירות רבה?
● האם לתת לתלמידים אלו העשרה נוספת, באיזה מינון? באיזו רמה? עד כמה לקדם?
● האם לתת לתלמידים להתקדם לבד בחוברות הלימוד?
● האם להאיץ ולאפשר לימוד בכיתה גבוהה יותר?
הוראת הגיאומטריה מעניקה הזדמנויות רבות לטיפוח סקרנות ומוטיבציה ואפשרות לאתגר את התלמידים, ובפרט מחוננים ומצטיינים.
מצורף כאן כתבה המאירה זרקור על התלמידים המחוננים והמצטיינים בכיתתנו, על המאפיינים והצרכים הייחודיים שלהם ועל דרכים למתן מענה בלימודי הגיאומטריה, כחלק מהתצרף המורכב של כיתה הטרוגנית.
לפניכם אוסף של אתרים :
1. נפלאות המתמטיקה – פעילויות העשרה והעמקה במתמטיקה לבית הספר היסודי
2. חוש למספרים – מחברת צביה מרקוביץ
3. חוקרים חשבון – משימות חקר בחשבון (לכיתות א-ה)
4. לאהוב חשבון – מחברת ג'ין אלברט (יש לכיתות א-ו)
5. המורה, סיימתי! אתגרי חשבון וחשיבה לתלמידים מצטיינים לכיתה ולבית לכיתות ד-ו
6. מת לחשוב 10! – מחבר ד"ר אביקם גזית