אגף א' לפיתוח מקצועי אודות האגףהאגף לפיתוח מקצועי אמון על תהליכי הלמידה של עובדי ההוראה. האתגרים הגדולים בפניהם מערכת החינוך ניצבת הינם בירור אודות מהם תהליכי למידה מתאימים ורלוונטיים במאה 21: כיצד נאפשר לכל מורה לבנות את מסלול הלמידה שלו כך שיהיה רלבנטי לצרכיו, לצרכי המוסד בו הוא מלמד לצרכי תלמידיו והמחוז והרשות בהם הוא פועל.האגף מתמקד בהתאמת המענים לצורכי עובדי ההוראה בשטח ושואף להביא לידי הרחבת הידע המקצועי שלהם הכולל ידע ערכים ומיומנויות.מחקרים שונים מצביעים על כך כי מעל ל- 90% מעובדי ההוראה מתמידים בלמידה מקצועית. כמו כן קיימת מגמת עלייה בתכנון הלמידה של כל עובד ההוראה בהתאם לצרכיו.האגף פועל ליישום חידושי המחקר בפיתוח המקצועי, לעדכון מגמות חינוכיות מרכזיות עולמיות והתאמתן למערכת החינוך הישראלית. בשנים האחרונות פותחו באגף מסגרות למידה ייחודיות כגון: קהילות מקצועיות לומדות, קהילות בית ספריות בהובלת מורים, תהליכי פיתוח מקצועי בית ספרי, יוזמות חינוכיות, מיקרו קרדיטציה, קורסים דיגיטליים, קורסים אקדמאים ומסלולי למידה לתארים מתקדמים ועוד. מסגרות אלו נותנות מענה לשונות בין עובדי ההוראה, בין המקצועות השונים ומאפשרים לכל עובד הוראה לבחור בשדרך הלמידה המתאימה לוזרועותיו המרכזיות של האגף לפיתוח מקצועי הינם 66 מרכזי פסג"ה שפזורים ברחבי הארץ ומהווים מוסדות לפיתוח עובדי ההוראה, בשיתוף הגורמים השונים (רשויות מחוזות ובעלויות). מוסדות אלה מפעילים את מגוון מסגרות הלמידה לפיתוח מקצועי, במרכזים ובבתי הספר.האגף מזמין את כולכם לקחת חלק במסגרות הלמידה המגוונות, ומאחלת לכם בהצלחה בעשייתכם החינוכית החשובה. פעילות האגף על מנת ליישם את ייעודו לשיפור איכות ההוראה והחינוך, אחראי האגף למכלול פעולות בתחומים הבאים:פיתוח מקצועי של כלל עובדי הוראה (אלה הנכללים ב"אופק חדש" ואלה שלא) בשיתוף ארגוני המורים וגופים נוספים.הבניית תשתית פדגוגית וארגונית עדכנית ל-58 מרכזי פסג"ההטמעת פדגוגיה חדשה והקניית מיומנויות המאה ה-21קביעת מדיניות לפיתוח מקצועי לכלל דרגות עו"ה והטמעתה באמצעות הבניית פלטפורמות ארציות, תוך ביצוע פעולות בקרה והערכה.מתן מענקי שעות ושכר לימוד לעו"ה לתעודת הוראה ותארים אקדמיים.הקצאה כספית לגורמי מטה, למחוזות ולפסגות לכלל נושאי הפתוח המקצועי.הבניית מכרזים וקיום זכיינים לקדום כלל הפעילות שלעיל. המשימות המרכזיות של האגף הובלת מדיניות להתפתחות מקצועית, הטמעתה ויישומה באמצעות תהליכים פדגוגיים וארגוניים שיאפשרו מיצוי מירבי ומיטבי של המשאבים המוקצים לכך. ארגון והפעלה של קורסים לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה במרכזי הפסג"ה, במכללות האקדמאיות לחינוך, בבתי הספר לחינוך באוניברסיטאות, ובמוסדות החינוך בהתאם למתווה ההתפתחות המקצועית, לאוכלוסיות שונות כגון: סגני מנהלים, צוותי בית ספר, מורי מורים, המפקחים לפיתוח מקצועי במחוזות ובמטה ועוד. ביסוס 58 המרכזים להתפתחות מקצועית, הפזורים בכל הארץ, והפיכתם לבתי ספר אזוריים לפיתוח מקצועי, בתהליכים פדגוגיים ותשתיות טכנולוגיות.בניית מערך להטמעת פדגוגיה חדשה מבוססת על טכנולוגיות המידע בקרב מורי מורים, מטמיעים, מדריכים במרכזי הפסג"ה ויישומה בקרב עובדי ההוראה, תוך ביסוס הלמידה באמצעות "עבודת סיכום יישומית" שתאפשר קידום מקצועי.פיתוח מודלים לשיתופי פעולה בין מרכזי הפסג"ה למוסדות ההכשרה ויישומם בפועל תוך ראיה מערכתית ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים הקשורים בהובלת ההתפתחות המקצועית.