אגף א' להכשרה אקדמית וקשרי מל"ג ות"ת אודות האגף האגף אחראי על מערכת ההכשרה האקדמית להוראה לכל מגזרי החינוך ולכל שכבות הגיל, במגוון גדול של מקצועות הוראה ומסלולי לימוד. האגף מקיים קשרי עבודה רצופים עם המל"ג והות"ת. במקביל מקיים המשרד קשרי עבודה עם המזכירות הפדגוגית, המִנהל הפדגוגי ויחידות מטה נוספות כדי להבטיח הכשרת מורים אקדמית ואיכותית, הנותנת מענה לצרכי מערכת החינוך במוסדות האקדמיים (מכללות ואוניברסיטאות). במסגרת התוכנית האסטרטגית של האגף, פועל האגף לאיחוד איכותי של המכללות ולמעבר לתקצוב ות"ת במטרה לשדרג את מעמד הסגל הבכיר ולגבש מסלול קידום מקביל לסגל הקליני באותו מעמד, להשוות את מעמדן של המכללות לחינוך למעמד המוסדות האקדמיים ולגוון את המערך האקדמי - פיתוח התמחויות ותחומים תומכי חינוך. האגף והמוסדות האקדמיים מקדמים יחד רלוונטיות ורוח פדגוגית חדשנית הכוללת שינוי דרכי ההוראה תוך התאמתה לעידן הנוכחי, זאת מתוך אמונה שההתנסות בהוראה מעצבת את ההכשרה. פעילות האגף לצמצום הפער בין תיאוריה לפרקטיקה ייצרנו מסגרות למידה בהן מתכשר להוראה ייפגש לאורך הכשרתו הקלינית עם סוגיות מגוונות הקשורות להוראה, כדוגמת: מפגש עם הורים, טיול שנתי ותרבות המוסד החינוכי. בהתאם לכך, האגף מקדם למידה רחבה ומקיפה יותר בזירת הפרקטיקה של הסטודנט המתכשר להוראה (הכיתה, גן הילדים ובית הספר) בדגמי התנסות של PDS , בתוכנית "אקדמיה כיתה" ובהתאם למדיניות של התנסות בבתי ספר בעלי תו "בתי הספר שליד האקדמיה" (מורשי התנסות). בשנים האחרונות האגף עוסק בהעלאת איכות המתכשרים להוראה תוך העמדת תנאי סף גבוהים יותר, הרחבת מסלולי הסבת אקדמאים ופתיחת תוכניות ייחודיות לאוכלוסיות איכותיות. כחלק ממערך זה מעמיד האגף לרשות המתכשר להוראה מערך מסייע הכולל הלוואות מותנות וקרן מפעל הפיס, לעידוד וגיוס אוכלוסייה איכותית להכשרת מורים. אל מול קידום ההתנסות הקלינית והעלאת איכות המתכשרים להוראה, האגף שוקד על פיתוח ההון האנושי של בעלי תפקידים במכללות ובאוניברסיטאות ומקדם מסגרות למידה לליווי בעלי תפקידים בהכשרת המורים כדי שיובילו שינוי בהכשרה האקדמית. נושאים בהובלתנו לשנת תש"ף כל התהליכים שהאגף מוביל הם חלק מתכנון אסטרטגי שנתי מבוסס נתונים, זאת לצד מענה שהאגף נותן לצרכים אד- הוק: סטודנטים תכנון היקפי הכשרה ומיון סטודנטים המשך פיתוח והפעלת כלי מיון (מסיל"ה)חיזוק הזהות הישראלית - ציונית: פתיחת מסלולים ייעודיים לתעודת הוראהגיוס והפניית מורים איכותיים להוראה בפריפריה דרך תוכניות ייחודיותהכשרה לעבודה בכיתה ההטרוגנית החדשההרחבת העיסוק בשפה בהכשרה ובפיתוח מקצועי ביסודיהכשרת מורים בחוק השילוב וההכלההרחבת קהלים חדשים להכשרה ולכניסה להוראה במקצועות המדעים, מהייטק להוראהקראו עוד >> מוסדות אקדמיים פרסום חוזרים למוסדות ההכשרה לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הרחבת דגמי PDS ושינוי תפקיד המדריך הפדגוגי הרחבת תכנית אקדמיה–כיתה-עיר הובלת מרחב היברידי בבתי ספר מורשי- התנסותהובלת תוכניות: הובלת תוכניות: מובילי ההתנסות בהוראה בשיתוף עם מכון מנדל "אלומות" עתודת ניהול למוסדות מכשירי מורים הטמעת שינויים בעקבות דו"ח המל"ג על כל תוכניות ההכשרה הגדרת תפקידי המדריך הפדגוגי והמוביל האקדמי פרסום קולות קוראים בתחום ההכשרה כמענה לצורכי המערכתקראו עוד >> שותפות כלל הגורמים יישום מתווה ההכשרה החדשהידוק קשרי מל"ג וות"תהמשך מעבר מכללות לות"ת ואיחוד מכללותהובלת מרחב היברידי בבתי ספר מורשי-התנסותחיזוק הפורומים והממשקים בין המוסדות מכשירים לכלל יחידות המשרד