מינהל עובדי הוראה אודות המינהלמינהל עובדי הוראה הינו מינהל במשרד החינוך אשר אחראי על הלמידה וההתפתחות המקצועית של 180,000 עובדי הוראה וכ-10,000 מורים חדשים בשנה, כ-50,000 סטודנטים להוראה (30,000 באוניברסיטאות ובמכללות ו-20,000 בסמינרים ומכונים חרדים), 64 מרכזי פסגה הפזורים בכל הארץ ו40,000 תומכי הוראה.מינהל עובדי הוראה אחראי על תהליכי הלמידה שעוברים עובדי ההוראה של מדינת ישראל, החל משלב הכשרתם, דרך ליווי בקליטתם והלמידה והפיתוח המקצועי לאורך הקריירה. אגף בכיר הכשרה והתמחות: אחראי על הכשרת מורים בכל המגזרים, פיתוח קידום וניהול תחומי התכנון, גיוס התמחות והשתלבות המיטבית במערכת החינוך. כולל בתוכו אגף הכשרה אקדמית – קשרי מל"ג ות"ת, ואגף השתלבות והתמחות. אגף א' פיתוח מקצועי: אחראי אודות הפיתוח המקצועי של עובדי ההוראה והתאמת הפיתוח המקצועי לצרכי המערכת ולחינוך במאה ה- 21. אגף הערכת עובדי הוראה: אחראי על הערכת עובדי ההוראה על פני כל רצף הקריירה במהלך שנת התמחות ובסופה, לגמר ניסיון (קביעות) והערכה מעצבת לקידום בדרגה. המינהל מאגם תחת קורת גג אחת את הטיפול בכוחות ההוראה על הרצף. בכל שלבי ההתפתחות המקצועית של עובד ההוראה יש קשר מקצועי חזק והשלמה הדדית וסינרגטית. הבניית כל שלב מתוך תפיסת הרצף מביאה להשבחת העשייה ולחלוקה נכונה של מוקדי התייחסות בכל שלב. בשנים האחרונות המינהל מוביל תפיסת פדגוגית וחינוכית המעודדת חקר פרקטיקה, ולמידה של מורים המבוססת על הכשרה קלינית. התפיסה הקלינית מבוססת על לימוד מתוך הפרקטיקה. כלומר במקום ללמד נושאים שונים את המורים ברמה התאורטית, הנושאים עולים מתוך מה שמעסיק את המורים בפועל. התפיסה נכונה לשלב ההכשרה, ההתמחות והפיתוח המקצועי. מינהל עובדי הוראה עובד בשיתוף פעולה עם יחידות רבות בתוך המשרד ומחוצה לו, ביניהן: המזכירות הפדגוגית, כוח אדם בהוראה, אגפי גיל במינהל הפדגוגי, מועצה להשכלה גבוהה, מוסדות אקדמיים ועוד.איל רם,סמנכ"ל, מנהל מינהל עובדי הוראה יעדי מינהל עובדי הוראה לתש"ף מענה למחסור במורים פעולות להעלאת מעמד המורה: יצירת מנגנוני תמרוץ רחבי היקף לסטודנטים במקצועות נדרשים, הקמת תוכניות יחודיות לקהלים שונים שיוכלו ללמוד בצורה מיטבית בעבורם, סיוע לכ-10,000 מורים בשנה למצוא מקום עבודה ולהשתלב בו בצורה טובה. העלאת אפקטיביות הפיתוח המקצועי שיפור ניהול הלמידה: הצלחת התהליך תתאפשר באמצעות דיאלוג מנהל-מורה בעיקר בתהליכי ההערכה המעצבת, חיבור של מרכזי הפסגה והנגשה של מניפת הפתרונות שיתבססו בתוכניות עבודה בית ספריות ויתאימו בין מדיניות המטה לבין הצרכים של המורה. הקמת אגף תומכי חינוך והוראה תומכי חינוך והוראה: השנה נגיע להיקף של-55,000 תומכי הוראה. בתהליך עמוק נבנתה התפיסה הפדגוגית, נעשו הסדרות, נבנו מנגנונים וגויסו עשרות אלפי מתנדבים. הדגשים המקודמים הינם: הכלה, המגזר הערבי והספריות והגדלת הסטודנטים המתנדבים במוסדות החינוך. מתווה הכשרה חדש הטמעת המתווה: לאחר שהמועצה להשכלה גבוהה תאשר בקרוב את המתווה החדש, יחל תהליך ההטמעה. המתווה עוסק בסוגיות: דמות הבוגר; גיוס ומיון סטודנטים; תכניות לימודים; ההתנסות בהוראה, ההתמחות (סטאז'), תואר שני, פיתוח מורים; הבטחת הרמה האקדמית של הסטודנטים והבוגרים והתייחסות לסגל ההוראה. בניית צוות מינהל חדש התחדשות המינהל: רוב הסגל הפדגוגי שהצטרף למינהל בשנתיים האחרונות, הגיע מהשדה: ממוסדות אקדמיים, מרכזי פסגה, בתי ספר ומגזר שלישי; לכן יש הזדמנות לחשיבה מחודשת על הקשרים השונים של מטה ושדה, וליצירת פדגוגיה חדשנית של הכשרה, קליטה ופיתוח מקצועי.