רפורמת "עוז לתמורה" דומה באופייה לרפורמת "אופק חדש", אך מיושמת בבתי הספר התיכוניים בשונה מרפורמת "אופק חדש" המיושמת בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים.
רפורמת "עוז לתמורה" נועדה לקדם את הישגיהם הלימודיים של התלמידים ולהעצים את מעמדם של המורים, בין היתר בדרכים הבאות:
- העלאה של שכר המורים בלמעלה מ-51%.
- הגדלת שבוע העבודה של המורים, שיעמוד לאחר הרפורמה על 40 שעות, כמפורט להלן: 24 שעות של לימוד פרונטלי, 6 שעות של לימוד פרטני ועשר שעות תומכות הוראה.
- עידוד מצוינות בהוראה על ידי קידום ותגמול מורים שיתבסס על הערכה ומצוינות.
- תגמול כל צוות המורים בבתי ספר שיצטיינו בהישגים לימודיים, חברתיים וערכיים.
לבד מהעלאת ההישגים הלימודיים של התלמידים, באמצעות הוראה איכותית אנו שואפים לפתח ולהעצים אצלם גם את התחושות והכישורים הבאים:
- כושר מנהיגות
- תחושת ערך עצמי גבוה.
- תחושת שייכות לכיתתו ולבית ספרו.
- תחושת אחריות אישית ללמידה, לקידום תחומי מצוינות ולמימוש עצמי.
מידע מפורט על רפורמת "עוז לתמורה" באתר החינוך על יסודי
מתי החלה הרפורמה להיות מיושמת ואילו בתי ספר משתתפים בה?
התחלנו ליישם את רפורמת "עוז לתמורה" באופן הדרגתי בשנים תשע"ב–תשע"ד. בשנת הלימודים תשע"ה תיושם הרפורמה במלואה בכל החטיבות העליונות.