דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
mainContent

ללכת אחרי רעיונות במקום אחרי אנשים

האם שמתם לב שכל אותם מחוללי שינויים חולקים דפוסי התנהגות דומים?

כולם מאמינים נלהבים בכוחו של הפרט לשפר את חייו וסביבתו, יש להם תשוקה, גישה חיובית, דמיון,

התמדה במרדף ליישום אל מול הסיכונים הכספיים והתדמיתיים ואומץ לתרגם את התפיסה למציאות.

נראה שגם לכם יש אותם דפוסים, מזהים אותם? זה הזמן להתמיד ולקדם את הרעיון שלכם עד הסוף!

אז עבודת הגמר שלכם לקראת סיום ואתם בשלב זה מרוצים.  

מהו השלב הבא? ומהן הפעולות הנדרשות מכם לקראת יישום המוצר?

 

המסע מרעיון למוצר

1 הגדירו את הבעיה: זהו את הצורך

הצעד הראשון והקריטי במסע הוא זיהוי הצורך. אבחון מדויק של מרכיבי הבעיה, המבוסס על ידע רחב ומתודולוגיות מוכחות,

מחדד את האתגר ומכוון אל פתרונות אפשריים המתחשבים במכלול ההיבטים ומעלה את סיכויי ההצלחה. 

התמקדו בבעיה אחת, ברוב המקרים הפתרון פשוט, כוונו למטרה אחת ברורה עם תוצאות פשוטות

(עשוי לתרום גם בגיוס הכספים וגם בשיווק הרעיון). כתבו לפניכם: מה הצורך? מהי הפעולה הנדרשת מכם לשם מענה על הצורך?

ומה אתם מצפים לקבל? לדוגמה: אפליקציית pango 

הצורך: לשלם על החניה מהנייד הפעולה: לחיצה על התחל  תוצאה: כפתור סיום ומחיר סופי.

2 תהליך עבודה

תכנון ואפיון מדויק חוסכים זמן ועלויות מיותרים. שימו דגש על אפיון מדוקדק, מתוך חשיבה על יעילות

ופיתוח עסקי רלוונטיים בעבור המשתמשים. האפיון יכלול: יעדים ומטרות, קהל היעד וסוג השירות,

מפת מסכים: כל מסך באפליקציה מאופיין בכמה רבדים הנותנים תמונה מלאה (ההמלצה היא עד 4 מסכים) והוראות למפתח.

3 אסטרטגיית שיווק

לכל מיזם יכול להיות מיצוב אחד ויחיד שיעניק לו בלעדיות על תודעת הצרכן.

גיבוש אסטרטגיית מותג משמעותי בתהליך. הבהירו את הפוטנציאל העסקי של המוצר 

וגבשו תמהיל שיווקי באמצעות חישוב על פי כמות משתמשים הצפויה, על פי שלושה תרחישים (פסימי, אופטימי ותרחיש ביניים).

כך תוכלו לחזק את ביטחונכם לגבי רווחיות המוצר.

4 ערכו משוב

המשוב הוא כלי אולטימטיבי להצלחת המיזם. הציגו את הרעיון והיישום לכ-10 אנשים.

השתדלו לקבל משוב מאנשי מקצוע בתחום ומלקוחות פוטנציאליים. את ההערות השליליות תתקנו ואת החיוביות תחזקו.

 שימו לב, הביקורת אינה אישית, הימנעו מתגובות רגשיות, שפרו, תקנו וצאו למשוב נוסף.

5שלב היישום

המסע נשלם רק עם הגעתו של המוצר ללקוח הנהנה מפירותיו. לעתים המוצר עלול להיכשל. 

ההבנה שהכישלון הוא חלק מתהליך הלמידה, המאפשר לנו לשפר לשנות ולהצליח בסיבוב הבא קריטית בהצלחת המוצר. 

כמו בכל מסע, תחוו הרפתקה, אתגרים ותלאות.

במיזמים טכנולוגיים אמנם יש לכם יתרון יחסי, אך זכרו: אתם לא לבד. מצאו שלושה יתרונות אישיים בהרמת המיזם, השתמשו בהם לטובת גיוס משקיעים וגיוס שותפים מוצלחים.

ההבנה שעוד תקומו ותיפלו, תקומו ותיפלו היא הצעד הראשון כדי להפוך ליזמים מצליחים.


תשוקה היא המפתח לשמור על האסטרטגיה העסקית. היא תשפיע על רמת המוטיבציה ועל היכולת להתמודד עם מצבי סיכון. 

​כלים ליצירת אסטרטגיה עסקית

קראו הרבה ולמדו מאחרים

השיעור הראשון של יזמים הוא ללמוד מניסיונם של אחרים. דרך טובה לעשות זאת היא לקרוא ביוגרפיות

של יזמים שהצליחו ושלא הצליחו. 

קראו ראיונות עם יזמים וגלו כיצד מרימים את העסקים שלהם וכיצד הם מתמודדים עם קשיים.

אל תתרכזו רק בסיפורי ההצלחה היפים. התרכזו דווקא במי שנכשלו ובסיבות לכישלון.

כל סיפור הצלחה שונה מסיפור אחר וכל הגורמים להצלחה אינם מבטיחים הצלחה. אבל הסיבות לכישלונות פעמים רבות דומות,

קיימו סיעור מוחות כיצד לשפר את המודל.

הציבו מטרה

הגיע הזמן לפרוט את הדברים ולהתחיל במלאכה. הציבו מטרות נכונות, ריאליות וספציפיות לכל יום, שבוע, חודש ושנה.

היעזרו ביזמים אחרים - זה לא רק יעזור לכם ללמוד הרבה סודות, זה גם יעזור לכם להמשיך לעבד,

לשפר ולשכלל את הרעיון שלכם וגם להתמודד עם הכישלונות.

תחשבו שיווק

עירכו מחקר על השוק בדקו מה הערך המוסף שיש לעסק שלכם על פני המתחרים.

שאלו שאלות כמו מי יהיה קהל היעד שלכם? מה יהיה המודל העסקי שלכם? עם אילו בעיות ואתגרים תצטרכו להתמודד?

ואיך תוכלו לפתור אותם? כל אלו ישפיעו על הביטחון שלכם להציג את הדברים.

השיווק הראשון של הרעיון מגיע מכם, המייסדים. השקיעו זמן ללמוד כיצד לשתף את החזון שלכם

מבלי לנסות "למכור" וזכרו: הלקוח הוא תמיד המוקד.

הצגה מול משקיעים: pitch מוצלח

הגיעה השעה לחשוף את המיזם שלכם אל העולם האמתי.

כדי להרשים משקיעים פוטנציאליים ולהגיע ליעד (גיוס הכספים) כמה שיותר מהר,

עליכם לפתח אסטרטגיה מתאימה לתהליך הפרזנטציה שלכם ה-pitch  "נאום המעלית".

מדובר בכלי החשוב ביותר בארגז הכלים שלכם, המבוסס על ההנחה שבפרק זמן קצר של 60 שניות

תספיקו להעביר את עיקר המסרים שלכם, בדומה לזמן שלוקח למעלית לרדת מקומה עליונה לקומת קרקע.

אסטרטגיה שכזו דורשת בניית תשתית בדיוק כמו פיתוח המיזם:

  • ערכו מחקר על הקהל שלכם והתאימו את הנאום עבורו 
  • העבירו לקהל שלכם את היתרון היחסי שלכם (מה מבדל אתכם) מול שאר הפתרונות הקיימים בתחום 
  • העבירו את המסר שלכם בטבעיות ואל תדקלמו מהכתוב שמרו על אותנטיות
  • הרגישו בנוח ובטבעיות בנאום שאתם מעבירים
  • העבירו את הנאום בניצוץ של התלהבות ותחייכו
  • בחרו את המילים שיביאו את האימפקט הגדול לנאום והשתמשו בפעלים
  • מומלץ לא להעביר את כל התשובות, אלא להשאיר מקום לצד השני לשאול שאלות בסוף הנאום
  • הדרך למדוד את הצלחת הנאום היא ההקשבה של הצד השני והשאלות הנשאלות