דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
mainContent

One page ?

pager  או בעברית: "תקציר מנהלים"  הינו מסמך המציג בתמצית נמרצת  את המידע הרלוונטי אודות הסטרטאפ שלכם .מסמך זה משמש את  המשקיעים ונציגי קרנות הון סיכון  לקבלת התרשמות מהירה ממיזם.

ככל שהרעיון ואופן הצגתו מרשים יותר כך עולה הסיכוי שהמשקיעים יראו לנכון להמשיך את תהליך בדיקת המיזם לצרך השקעה בו.

כעת אתם היזמים ובצד השני –המשקיעים (שבשלב זה הם השופטים)

זאת התבנית תוכנית המנהלים בה עליכם למלא את המידע הרלוונטי לסטרטאפ שלכם.

הגשה

בשלב זה גבשו ועירכו את הOne pager  ואת סרטון הפרזנטציה שלכם

בצורה הטובה ביותר בקרוב  יעלה לינק לשליחת ה One pager  

אנחנו נפרסם כאן בקרוב לאן וכיצד יש לשלוח את הOne pager

תאריך הגשה אחרון לשלב זה 01.02.2018


איך מגבשים רעיון?

דרך אחת להגיע לרעיון מוצלח היא בישיבה סביב שולחן, תוך שיתוף מחשבות מהו רעיון טוב. דרך זאת הנקראת 'סיעור מוחות' זכתה לאהדה רבה אצל מובילי דעה. 
אולם, לאחרונה הראו מחקרים כי ישנם כללים נוספים להפקת רעיונות טובים, למשל חשיבה ביקורתית, ובעיקר שהייה בסביבה מגוונת ואינטראקציה עם אנשים רבים הגורמים ליצירת רעיונות טובים.

ההמלצה הבולטת של יזמים רבים שכבר הצליחו לממש חלום או רעיון היא קודם להניח לרעיון ולחזור אליו אחרי יומיים-שלושה. 
לא מעט רעיונות שבלהט הרגע נראים לנו מלהיבים מאוד וכאלה שישנו את העולם מקבלים פרספקטיבה אחרת אחרי זמן מה, אם אחרי יומיים שלושה הרעיון עדיין מזרים אדרנלין ותקווה אפשר להמשיך הלאה. 

לסיכום, הנה כמה טיפים:

  • חשבו מה "מציק" לכם ושממש הייתם רוצים למצוא לו פתרון
  • חקרו את התחום האהוב עליכם ובחנו האם לדעתכם יש מה להוסיף בו שיכול לעניין ולתת ערך משמעותי לכם ולחברים שלכם
  • שתפו אנשים שאתם סומכים עליהם ברעיון.
  • שאלו אנשים אחרים מה מפריע להם שלא קיבל עדיין מענה ובחנו איתם האם יש כיוונים לפתרונות שיכולים לתת להם משמעות וערך
  • התגובות משקפות את מידת  הפוטנציאל של אותו רעיון, ולתובנות שמסייעות לחדד אותו, לטיפים יקרי ערך
  • השיתוף של הסביבה הקרובה מגביר את רמת המחויבות של היזם עצמו לרעיון.
  • דרכו של יזם מתחיל רצופה מכשולים נפשיים, אתגרים אינטלקטואליים והתמודדות עם מצבים לא פשוטים ולכן כדי להגיע ליעד עליו להיות בעל אמונה, להיטות ותעוזה


המוצר שלנו#160;

מה הרעיון המרכזי שלכם? מה אתם מציעים? הסבר ממוקד ומדויק של מהות הסטרטאפ.
מידע שמבהיר על מה מדובר וגם מדרבן את הקורא לרצות ולהכיר את הרעיון יותר לעומק.

מידע נוסף:

הרעיון לסטארט-אפ: איך תדעו אם מה שבחרתם טוב או כבר קיים? (כתבה באתר דה מרקר)

הצורך וההזדמנות שגילינו

כל רעיון חדש נותן מענה לאתגר שלא טופל עד כה או שנתן מענה חלקי לבעיה.. 
כתבו מה האתגר שגיליתם ומה הפתרון החדש שאתם מציעים ומשמעותי. 
הסבירו כיצד הפתרון שלכם נותן מענה לבעיה "כואבת" של קבוצה משמעותית בעולם

הפתרון שאנחנו מציעים

פירוט על התפיסה והרעיון שלכם ואיך הוא נותן פתרון ייחודי ומשמעותי לאתגר שהצגתם בסעיף הקודם

מתחרים עיקריים למוצר

  • מי המתחרים שלכם?
  • האם קיימות חברות אחרות שנותנות פתרונות בעולם שבו אתם עוסקים? 
  • במידה ויש מתחרים ציינו מה הבידול ו/או הערך המוסף של המיזם שלכם על פני המתחרים.
  • כאשר אתם מציגים את רשימת המתחרים בנושא בו אתם עוסקים, אתם מבהירים שאתם מכירים את העולם בו אתם עוסקים, מבינים את הערך המוסף הייחודי שאתם מביאים ושיש ביסוס לרעיון שאתם מאמינים בו ומקדמים.
  • המצב המסוכן ביותר לסטארטאפ הוא שאין לו תחרות. במקרים רבים הסיבה היא פשוט שאין כדאיות כלכלית בתחום. וכאשר יש וזה כבר סימן מעודד.

 הצוות

מי אתם? מי החברים בצוות? היועצים? המסייעים המשמעותיים?
משקיעים רבים בוחרים פעמים רבות סטרטאפ אחד על פני השני דווקא בגלל הצוות המוביל. תראו את הצדדים החיובים שלכם. שאתם מסוגלים להוביל ולעשות ולגרום לחלום שלכם לקרות.

שוק פוטנציאלי

קהל היעד של הסטרטאפ שלכם.

מי יקנה את המוצר שלכם? למה? לאורך כמה זמן? כמה פעמים?

חשבו על מספר האנשים שישתמשו בשירות, שוק קטן מידי לא יוכל להצדיק את כמות העבודה הרבה שתידרשו להשקיע. 

אבני דרך עיקריות במימוש המיזם (לוחות זמנים)

איך אתם מתכוונים להתקדם עם הסטרטאפ שלכם? מהם השלבים המרכזיים שעשיתם עד עכשיו? באיזה שלב אתם נמצאים עכשיו? מהם השלבים הבאים על מנת שהרעיון שלכם יצא אל הפועל ויגדל?

סרטון פרזנטציה

עליכם לצלם פרזנטציה שאורכה לא יעלה 2 דקות.

את הסרטון יש להעלות באתר  youtube ואת הלינק להעתיק לסעיף הרלוונטי במסמך ה One Pager.

בפרזנטציה אתם מתבקשים  להציג בצורה רהוטה וברורה את  הסטרטאפ שלכם. מטרת הסרטון היא מתן  הזדמנות  להצגת היבטים נוספים של הסטרטאפ ואנשי הצוות כמו גם בחינת היכולת של הקבוצה להציג באופן משכנע את הרעיון למיזם.

בהתאם למכשיר שיש ברשותכם (טלפון נייד, מצלמה) הקפידו לצלם את הפרזנצטיה במקום מתאים (מואר, שקט וכו') על מנת להבטיח סאונד ותמונה ברמה טובה..

לפי מה השופטים מחליטים?

אנשי ההון סיכון ותעשיית הסטרטאפ השופטים בתחרות יבחנו את ההגשות שלכם ע"פ הקריטריונים הבאים:

  • ישימות, ערך מוסף וחשיבות. תיבדק יכולת הביצוע והניתוח של השוק, זיהוי נכון של הצורך ומתן מענה לצרכים או דרישות וכן ההשוואה למוצרים/מבנים/מערכות דומים.
  • יצירתיות, מקוריות, חדשנות . תיבחן הגמישות המחשבתית במגוון דרכי הפתרון, בחירה מנומקת של פתרון, השוואה בין חלופות שונות וחשיבה מקורית ומגוונת. 
  • חווית המשתמש המתוכננת – האם יש מטרות ברורות ומהי איכות הפתרון המוצע למסע הלקוח הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה תהליכית
  • הגדרות ויישומיות - תיבדק מידת ההתאמה של המוצר לצרכי הלקוח, עפ"י מודל עסקי

פרזנטציה מצולמת - תיבחן רמת הפרזנטציה. האם הפרזנטציה משכנעת שיש בידיך מוצר מצוין/הזדמנות שיווקית ברורה והאם הצוות מסוגל להוביל את הפעילות. 

איך מגבשים רעיון?

דרך אחת להגיע לרעיון מוצלח היא בישיבה סביב שולחן, תוך שיתוף מחשבות מהו רעיון טוב. דרך זאת הנקראת 'סיעור מוחות' זכתה לאהדה רבה אצל מובילי דעה. 
אולם, לאחרונה הראו מחקרים כי ישנם כללים נוספים להפקת רעיונות טובים, למשל חשיבה ביקורתית, ובעיקר שהייה בסביבה מגוונת ואינטראקציה עם אנשים רבים הגורמים ליצירת רעיונות טובים.

ההמלצה הבולטת של יזמים רבים שכבר הצליחו לממש חלום או רעיון היא קודם להניח לרעיון ולחזור אליו אחרי יומיים-שלושה. 
לא מעט רעיונות שבלהט הרגע נראים לנו מלהיבים מאוד וכאלה שישנו את העולם מקבלים פרספקטיבה אחרת אחרי זמן מה, אם אחרי יומיים שלושה הרעיון עדיין מזרים אדרנלין ותקווה אפשר להמשיך הלאה. 

לסיכום, הנה כמה טיפים:

  • חשבו מה "מציק" לכם ושממש הייתם רוצים למצוא לו פתרון
  • חקרו את התחום האהוב עליכם ובחנו האם לדעתכם יש מה להוסיף בו שיכול לעניין ולתת ערך משמעותי לכם ולחברים שלכם
  • שתפו אנשים שאתם סומכים עליהם ברעיון.
  • שאלו אנשים אחרים מה מפריע להם שלא קיבל עדיין מענה ובחנו איתם האם יש כיוונים לפתרונות שיכולים לתת להם משמעות וערך
  • התגובות משקפות את מידת  הפוטנציאל של אותו רעיון, ולתובנות שמסייעות לחדד אותו, לטיפים יקרי ערך
  • השיתוף של הסביבה הקרובה מגביר את רמת המחויבות של היזם עצמו לרעיון.
  • דרכו של יזם מתחיל רצופה מכשולים נפשיים, אתגרים אינטלקטואליים והתמודדות עם מצבים לא פשוטים ולכן כדי להגיע ליעד עליו להיות בעל אמונה, להיטות ותעוזה

למידע נוסף:

סטרטאפיסטים צעירים מספרים על הדרך שלהם