הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה
יסודי על יסודי
רונית רוזנבוש ריבי גבע
אנו מחויבים להעניק לתלמידים במערכת החינוך שלנו את הידע
והמיומנויות הנדרשים בחברה מדעית טכנולוגית במאה ה- 21 בצד העצמת הלומדים להיות
שותפים ביקורתיים בחברה מודרנית, דמוקרטית והומנית.
תכנית הלימודים "לימודי מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים" קוראת
לטיפוח אוריינות מדעית וטכנולוגית. אנו רואים חשיבות רבה בהטמעת ידע מדעי טכנולוגי
בראייה בין-תחומית, בשילוב הולם של הקניית מיומנויות. חקרו התלמידים את הסביבה ואת
נושא פיתוח בר קיימא ואיכות סביבה בראייה בין תחומית ורב תחומית בלימודי מדע
וטכנולוגיה. החקר התקיים בהקשר האישי, החברתי והגלובלי.
במהלך פיתוח הפרויקט, חקרו קבוצות תלמידים בעבודת צוות ובהעמקה את
הנושאים שבחרו. אנו מאמינים כי בדרך זו נחנך את הלומדים לאזרחות פעילה ומבוססת ידע
במדע וטכנולוגיה.
הקהילות המקצועיות של מורי מדע וטכנולוגיה פועלות במרכזי הפסג"ה
ובאתרי אינטרנט שנבנו על ידי צוות ההדרכה. באתרים אלה מתנהל שיח מקצועי, תוך פיתוח
מאגר משאבי הוראה למידה שמסייע למורים ולתלמידים בתהליכי ההוראה-למידה.
צוות ההדרכה במרכזי הפסג"ה במחוז מנחה ומוביל את קהילת המורים למדע
וטכנולוגיה במהלך שנת הלימודים. המורים עוסקים במיומנויות חקר ופתרון בעיות,
ובפיתוחם של מהלכים פדגוגיים ודידקטיים בתהליכי הוראה למידה.
קישורים שימושיים: