הפניות לחומר קריאה מקצועי בנושא מהי מחוננות
אריאל מ. (1998). האם מבחני משכל מנבאים הישגים עתידיים של תלמידים מחוננים?,
בתוך: אבנר זיו (עורך), מחוננות וכישרונות מיוחדים מחוננות ומצוינות. ע"ע 103-118.
רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
באום ס., רנזולי ג. והברט ט. (1998). שינוי דפוסים של תת הישגיות: עשייה יצירתית
כהתערבות שיטתית. בתוך: אבנר זיו (עורך), מחוננות וכישרונות מיוחדים מחוננות ומצוינות.
ע"ע 268-244. רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה .
גרדנר, ה. (1997), אינטליגנציות מרובות, ירושלים: מכון ברנקו-וויס לטיפוח החשיבה.
גרוס מ. (1998). התפתחותם המוקדמת של שלושה ילדים מחוננים לעילא בעלי מנת משכל 200. בתוך: אבנר זיו (עורך), מחוננות וכישרונות מיוחדים מחוננות ומצוינות. ע"ע 170-131.
רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
זיו א. וגדיש א. (1998). הומור ומחוננות. בתוך: אבנר זיו (עורך), מחוננות וכישרונות מיוחדים
מחוננות ומצוינות. ע"ע 183-171. רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה .
זיו, אבנר (עורך) (1998), מחוננות וכישרונות מיוחדים, מקראה, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
זיו, אבנר (1990), מחוננים, ירושלים: כתר.
לנדאו א. (1980) האם יש לך ילד מחונן?, תל-אביב: המכון לקידום נוער שוחר אמנות ומדע.
נבו, ב. (1997), אינטליגנציה אנושית, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
קהאן ס., גחמן א. (1994), יציבות ה- IQ בקרב ילדים שאותרו כמחוננים,מגמות, כרך ל"ו (1), עמ' 77-67.
קליין פ. (1990). זיהוי הגורמים הפעילים בפיתוח האינטליגנציה, בתוך: פנינה קליין (עורכת), ילד חכם יותר. מהדורה 4. רמת גן: הוצאת בר אילן.
פלדהוזן ג'. (1998). הערכת יצירתיות והנגישות אליה: סקירה אינטגרטיבית של תיאוריה, מחקר והתפתחות, בתוך: אבנר זיו (עורך), מחוננות וכישרונות מיוחדים מחוננות ומצוינות. ע"ע 208-184,
רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
Eysenck, H.J. (1986), Toward a New Model of Intelligence, Personality and Individual Differences, vol. 7, 1986, pp.731-736 *.
Guilford, J.P. (1959), Three faces of Intellect, American Psychologist, vol. 19, pp. 469-479.
Joffe w.s. (2001) investigating the acquisition of pedagogicalknowledge: interviews with a beginning teacher of the gifted, ROEPAR REVIEW 23(4 219-226
Marland, S.P. (1972). Education of gifted and talented. Washington, D.C.:U.S. Government printing office.
Metacognitive knowledge of gifted children and non-identified children in early elementary school. Gifted Child Quarterly, 41(2), 25-35.
What makes giftedness? Reexamining a definition?, Phi Delta Kappan, 60 , 18-2
4.
Shore, B.M. & L.S. Kanevsky, Thinking Processes: Being and Becoming Gifted, in Heller, K.H. et al., International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent, .Oxford: Pergamon Press, 1993, pp. 133-147
Shore, B. M. (2000). Metacognition and flexibility: Qualitative differences in how gifted children think. In R. C. Friedman & B.M. Shore (eds.), Talents unfolding: Cognition and development, pp. 167-187. Washington, DC: American Psychological Association.
Shore, B.M. & Lazar, L. (1996). IQ- related differences in time allocation during problem solving. Psychology Report, 78, 848-849.
Sternberg, R.J. (1984), What Should Intelligence Tests Test Implications of a Triarchic Theory of Intelligence for Intelligence .Testing?, Educational Researcher, vol. 13, pp. 5-15
Sternberg, R.J. & L.F. Zhang (1995), What Do We Mean By Giftedness? A Pentagonal Implicit Theory,Gifted Child .Quarterly, vol. 39, 1995, pp. 88-94
Tannenbaum, A. (1992), Early Signs of Giftedness - Research and Commentary, The Journal for the Education of the Gifted, vol. pp. 104-133. ,1992 ,(2)15*
Terman, L.M. (1954), The Discovery and Encouragement of Exceptional Talent, American Psychologist, vol. 9, pp. 221-231*
Wechsler, D. (1974), Wechsler Intelligence Scale for Children- .Revised (WISC-R), Psychological Corporation
Winner, E. (1996), Gifted Children: Myths and Realities, N.Y.: Basic .Books
Young, P. & Tyre C. (1992), Gifted or Able? Realizing Children's .Potential, Milton Keynes: Open University Press
מידע נוסף תוכלו למצוא באתר האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים.