במסגרת אירועי "מצעד הספרים המקוון" מתקיים שבוע שיא ובו מפגשים מקוונים עם סופרים לכל שכבות הגיל.
המפגשים המתוכננים יתקיימו בין כ"א- כ"ג באייר התשע"ה, 10-12 למאי בשעות 11:00-11:45. הפעילות תלווה
קבוצת פייסבוק למורים להעלאת תגובות, שאלות ותמונות אווירה.
משימת הכנה מומלצת: מצגת או סרטון על הסופר וספריו,
הכנת כרזות בכתה לשווק הספרים,
שאלות מקדימות לסופר/ת שניתן להפנות לסופר בסיום ההרצאה.
לו"ז ההרצאות המתוכננות:
10.5.15 שלומית כהן אסיף לכיתות א'-ג'
11.5.15 איריס ארגמן . לכיתות א'-ג'
11.5.15 חנה ליבנה . לכיתות ד'-ו'
11.5.15 רונית לוינשטיין מלץ, לכיתות ז'-ט'
12.5.15 נעמי בן גור, לכיתות א'-ג'
12.5.15 עמי גדליה, לכיתות ז'-ט'
12.5.15 דורית אורגד, לכתות ה'-ח'
12.5.15 יניב שמעוני. לכיתות ג'-ו'
טופס הרשמה להרצאה (מומלץ ל מלא את הטופס דרך דפדפן כרום)
פירוט ההרצאות המתוכננות:
10.5.15 שלומית כהן אסיף לכיתות א'-ג'

(צילום: יעל שחר שריד)
במפגש אני קוראת שירים וסיפורים, מספרת קצת על עצמי, בעיקר על שלומית הילדה הקטנה ומספרת מאיפה באים אלי השירים, אני משיבה על שאלות ומקרינה קליפים משירי.
11.5.15 איריס ארגמן . לכיתות א'-ג'
במפגש הספרותי מספרת איריס לילדים על מקורות ההשראה שלה לכתיבה,כיצד ומדוע התחילה לכתוב, מהם הדברים המעניינים אותה בכתיבה, היכן היא כותבת? מאיפה התחילו הסיפורים? ומאין צץ הרעיון לספר ועל תהליך הכתיבה שלו.
11.5.15 חנה ליבנה . לכיתות ד'-ו'
במפגש אשוחח על ספרי "מתחת שמיים זרועי כוכבים" שבנוי על פי ספור אמיתי.
אספר איך הגיע אלי הספור, איך כתבתי אותו, על התחקיר שערכתי על החיים בעירק בשנות השבעים ועל העליה ארצה, וכן על דברים שלמדתי ועל דברים שהוספתי מדמיוני,
כן אדבר על תהליך הכתיבה שלי בספר זה ובאחרים, מאין אני שואבת את הרעיונות, מתי והיכן אני כותבת. ואענה על שאלות הילדים על ספרי זה וספרי האחרים, וכן על סופרים ומשוררים שהשפיעו ומשפיעים עלי.
11.5.15 רונית לוינשטיין מלץ, לכיתות ז'-ט'

במפגש רונית מתארת את תהליך כתיבתו של ספר. איך התחילה לכתוב לראשונה לפני עשר שנים, ואיך מסיפור שנולד בטעות, נוצרה סדרה שלמה, סדרת 'מסע בעקבות שמי'. בעזרת הספר האחרון שיצא בסדרה ומשתתף השנה במצעד הספרים "הזדמנות לעבר חדש", בהרצאה לומדים איך נולד ספר, מהו תהליך הכתיבה. מה קודם למה – הרעיון לכתיבה או שעצם הכתיבה יוצרת רעיון? מה היחס בין אמת לדמיון בסיפורים היסטוריים. בסיום משתפת רונית בטעויות מצחיקות שקורות תוך כדי כתיבה.
12.5.15 נעמי בן גור, לכיתות א'-ג'
ההרצאה נפתחת בנעמי שמציגה את עצמה,
בהמשך, "משקפי הנפש" - מנין באים הרעיונות? כניסה למעבדת המשורר באמצעות קריאת כמה שירים מתוך "קוראים שש".
בהמשך הקראה של סיפור בליווי תמונות והצצה לסיפור שמאחורי הסיפור.
ותיאור דרכו של הסיפור מִדפי מדפסת ועד למוצר הסופי – האיורים, ההדפסה, הכריכה, כל אלה בליווי דוגמאות של תהליך העבודה עם המאייר, גליון דפוס וכריכות.
בסוף ההרצאה שאלות ותשובות.
12.5.15 עמי גדליה, לכיתות ז'-ט'
במפגש של עמי מול בני נוער היא חושפת את נושאי הכתיבה שלה - מנושאים חברתיים, כלליים, דרך מצוקות שעולות אצל בני הנוער ביום יום, ועד לתחומים שמשיקים לשואה, כמו הכחשת השואה והסתרה בשואה.
הנושאים מועלים מתוך השאלה - מהיכן באים הרעיונות לספרים. מה מקורות ההשראה ואיך מתגבשים הספרים מתוך רעיון ועד לספר. תוך דגש על הקשיים שבדרך.
12.5.15 דורית אורגד, לכתות ה'-ח'

במפגשי הספרות אני משתפת את התלמידים בתהליך כתיבת הספרים, תוך הדגמה מתוכם. הבחירה באיזה מספריי לבחור (וכתבתי למעלה מששים) נעשית בהתאם לגיל התלמידים ובתיאום עם המחנכות, או הספרניות.
אחרי ההרצאה שלי וההדגמה מתוך הספרים, אני משיבה על שאלות - תחילה על אלו שהוכנו מראש, ואחר כך, אם נותר זמן, אני משיבה גם על אלו שהתעוררו תוך כדי המפגש.
12.5.15 יניב שמעוני. לכיתות ג'-ו'
(צילום: ראובן קפוצנסקי)
במפגש יניב מספר על המפגש בין מאייר וטקסט סיפור איך מאיירים דמות שנמצאת בדמיון של משהו אחר (הסופר) ואיך היא מקבלת צורה וחיים.
למידע נוסף:
מצעד הספרים המקוון – הענן החינוכי
הזמנה למצעד הספרים המקוון